jag skriver av mig,

Sitter och funderar hur mycket lättare det skulle vara om det fanns en grej jag ville bli. Inte tusen. Jag vill bli fotograf, stylist, mäklare, jobba i affär, jag skulle vilja ha en egen klädaffär, skulle vilja "skapa" en egen parfym, osv, socionom, föreläsare (inom kategorin ungdomar,grupptryck,alkohol osv.) Skulle även vara kul att jobba på en tidning (modetidning).  Fotograf har jag velat bli i många år, men kom sedan fram till att jag vill ha det på sidan om. Stylist har jag sagt sedan jag gick på lågstadiet säkert att jag vill bli,dock sa jag då att jag ville bli designer. Men jag menade stylist! 

Just nu känns det som att om jag inte kommer in på mitt första handsval på gymnasiet så vill jag inte gå alls. Då är det kört,då vet jag inte längre. 

Jag ville "imponera" på min släkt,familj osv. Jag ville välja någonting som dom absolut inte hade förväntat sig utav mig. Jag ville välja någonting,få en bred utbildning. Men jag kan inte ta på mig någonting som jag inte klarar av. Jag valde istället någonting som jag tycker är sjukt kul. Problemet är att jag vet inte om jag kommer att jobba med någonting inom stylist senare. Men det skulle vara sjukt kul nu efter snart 10 år i grundskolan. 

Jag håller på kämpa som faaan med mina betyg, och jag menar det. Ett jävla VG betyder hur mycket som helst för mig just nu, men alla jävla lärare (och alla  andra människor för den delen) förväntar sig att jag ska vara sämst hela tiden. Dom säger att det är jag som inte tror på mig själv, men jag börjar fan misstänka att en stor del utav dom tror inte på mig! Dom bestämmer mitt betyg före jag ens visar vad jag kan. Dom dära jävla lärarna behandlar mig inte rättvist,jag har bevis. Och räcker inte det för dessa jävla människor så kan dom gå och fucka sig själva (ursäkta språket) Men jag är jävligt piss. Jag tillåter INTE folk att behandla folk helt åt skogen fel! 

Tillexempel min extremt korkade tekniklärare. Jag har snackat med honom om problemet jag tycker uppstått, och som jag VET att han gjort fel. Tro mig efter mina år här i livet så har jag lärt mig hur människor är, jag vet då saker är fel. Men denna lärare är inte okej, och jag tänker inte låta honom behandla mig såhära. Dock har jag fattat att en hel del av alla lärare skiter TOTALT i vad vi ungdomar tycker och tänker. När däremot en förälder lägger sig i, ja då fan ska dom fjäska som aldrig förr. Det är så jävla fel! Mina jävla åsikter och snack ska räcka, mina föräldrar ska fan INTE behöva lägga sig i. Jag klarar mig själv, det har jag alltid gjort, det har jag lärt mig att göra efter det jag behövt gå igenom. 

"Jessica kommer att komma långt i livet, hon har en väldig bra personlighet (?) att verkligen ta tag i saker som hon tycker är fel". Men för fan, vilken jävla syn på vuxenlivet tror han att jag får när han beter sig såhära jävligt? Klart som fan att jag får fel syn på vuxenlivet. Fan,beté dig som en vuxen människa. Och det är klart som fan att jag tar tag i saker som jag tycker är fel. Oftast gör jag det,och då ger jag  inte upp. Det är någonting jag fått höra ett antal gånger. Jag märker ju när saker går fel, jag håller fan inte käften då. För det är klart som FAN att folk tror att dom kan behandla folk hur som helst i fortsättningen då också om man bara håller käften! Det är FEGA JÄVLAR som håller käften. Visst,jag är en  jävligt tyst person. Men då det verkligen gäller då är jag inte tyst längre. Är jävligt less på människor. 

Nu väntar jag bara på att få se ett visst betyg, en annan lärare som kanske gjort helt åt skogen fel. Får jag inte det betyg som jag förtjänar, då jävlar ger jag nog upp. Då tappar jag orken. För då är det inte mig det är fel på,då är det lärarna! Dom får mig bara att känna mig misslyckad, som att det är jag som gör någonting fel. Det är det FAN inte. Jag är så jävla mycket bättre än dom jävla skithögarna. Dom kan inte krossa mig. Men fan vad jag är less på lärare och deras jävla betendeen. 

Och ja, jag tar detta jävligt långt, folk tycker att jag överdriver. MEn då fan får dom tycka det. Jag bryr mig inte vad andra tycker. Har jag orken,kraften och dom där satans lärarna inte lär  sig att behandla mig som alla andra elever så tänker jag vända mig till skolverket,rektorn osv. Säg vad ni vill, jag går min egen jävla väg och skiter fullständigt i om ni tycker att jag är löjlig. Vill jag någonting så tar jag tag i det. Det är precis som att ni skulle kämpa för någonting annat som ni tycker är viktigt, och jag tycker är oviktigt. Vissa människor har lätt för att få betygen, men jag har fan märkt att någonting är fel. Och då ska jag inte behandlas så här jävla illa. 

Jag är stark,jag klarar mig själv,jag skiter totalt i era jävla åsikter,jag kämpar för fan. 
Fatta,att detta är viktigt,fatta att jag kämpar in i det sista för en jävla gångs skull. 
Det är fucking 4 månader kvar av 9an, sen ska jag in på gymnasiet, jag tänker inte sumpa detta,men dessa förbannade lärare gör mig sinnessjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0