Jag kan,om jag kämpar.

- Jag måste bli stark nu, jag vet att jag kan om jag vill. Jag vet att jag kan kämpa på,jag kan kämpa mer än jag orkar, bara jag har ngn "nytta" av det,bara jag blir stolt över mig själv.
Jag ska börja om från noll,jag ska ta mig upp. Jag kan,jag vet det. Men jag behöver bara förstå att jag kan. 
Har jag Simon vid min sida,klarar jag allt. Har jag simon som accepterar mig för den jag är,så nöjer jag mig. 

-Jag ska skaffa bra betyg,jag ska skaffa G i engelska. Jag ska inte behöva gå 4 år på Gymnasiet,när jag KAN gå 3 om jag bara kämpar. 
Allt är inte så självklart,jag måste inse det. Jag kan inte få bra betyg utan att kämpa, jag har en termin på mig. Jag vet hur mycket jag skulle sjunka om jag inte klarar det. Jag vill inte behöva anpassa mig,och gå 4 år. 
Imorgon öppnar intagningen till gymnasiet. En månad,sedan ska man ha valt.. 
Hantverksprogrammet,handelsprogrammet.. Vad mer då? Vad ska jag ta om jag inte gillar handels.. 
Näe,jag får väl helt enkelt ta det som det kommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0