Dag 3 – Din syn på droger och alkohol.

Dag 3 – Din syn på droger och alkohol.

Jag brukar säga/tänka att en människa har flera "versioner" av sig själv. När man får alkohol i sig så blir man någon annan. Man är inte sig själv,men man måste ändå ta smällar som kan förekomma, man måste ändå kunna stå för det man gjort/sagt även fast man fått i sig "fel" grejer. 
Alkohol är ingenting att skylla på när saker inte blivit som man kanske önskat, alkohol är ingen jävla utväg. Alkohol är ingenting du kan komma och skylla på om du varit otrogen. 
Egentligen, varför häller/stoppar man i sig någonting som kan göra en så jävulskt våldsam, som kan förstöra ditt förhållande, dina familje/släkt relationer, som kan göra att du mistar jobb, vänner, som kan göra att du kan behöva leva stor del utav ditt liv i fängelse. 
Och ja, jag vet att det är jävulskt lätt att tänka; ääeh, det händer inte mig.. 
Men det har ju hänt så himla många andra,varför skulle det inte kunna hända just dig ? 

Jag har jävligt mycket åsikter och tankar kring det hära med alkohol och droger eftersom jag har varit med,sett och fått höra så sjukt mycket. Jag har fått stor förståelse för detta,och skapat mig en hel del åsikter. Jag kan se på detta med helt andra ögon än vad en jämnårig människa kanske gör. Det som jag har fått se/höra osv har gett mig någonting,medans en människa som gått igenom liknande saker som mig kanske inte tänker som jag. Dom kanske tar efter det som dom har sett. 

Alkoholen och drogerna har förstört mycket,det har fått människor att lida, det har tagit människors liv. 

Jag vet inte hur mycket jag ska öppna mig i detta inlägg. För jag vet att det är bäst att hålla en hel del för sig själv. Jag är inte den människa som bara sitter och berättar frivilligt om mitt liv. Men när det gäller detta så kan jag öppna mig ganska mycket särskilt om jag märker att mina vänner eller människor i  min närhet håller på göra misstag som kan förändra deras liv. Då kan jag öppna mig jävligt mycket om detta,för jag vet hur det kan gå. Jag försöker hjälpa folk,och jag blir sjukt besviken på dem som skiter totalt i det jag har att säga, som istället blir sura på mig och istället stoppar i sig det som kan innebära mycket konsekvenser. Då tappar jag respekten för folket. Tro mig, jag har en del människor som sårat så mycket. Människor som jag älskar jävulskt mycket men som svikit mig. Men det är deras val. Bara jag får försöka och göra mitt,så känner jag mig nöjd. Väljer dom sedan att totalt skita i det,så har jag iallafall försökt. 

Nu låter det som att jag aldrig druckit alkohol,och är helt emot det osv.. Men grejen är bara den att jag VET hur det kan gå, och jag tycker att det är så jävla hemskt hur illa det kan gå. Jag tycker att det är hemskt då människor får i sig för fel grejer. Jag tycker bara att människor ska tänka sig för, vilka konsekvenser som verkligen kan uppstå. Det sägs att man inte ska ångra saker man gjort, men något som man verkligen kan ångra är detta,om det går fel. 

Jag tycker det är så jävla sorgligt med ungdomar som dricker varje jävla helg, kanske till och med flera dagar i rad. Börjas det redan i tidig ålder, så är det mycket större chans att sjukdomen alkolism tar över. 

Jag skulle kunna sitta och skriva en hel jävla bok om detta. Jag har så jävla mycket att säga. En sista grej som jag kanske skulle vilja säga är det dära med grupptryck. Men jag tror att jag får ta det i ett annat inlägg. Den sista grejen som jag tänker skriva är nog det där att jag tror jag vill bli socionom,eller föreläsare. Föreläsare är ett stort steg för mig, eftersom jag oftast är jäkligt tyst, och att stå och prata inför hur mycket människor som helst är idag inget jag gör frivilligt. Men jag ger inte upp hoppet om mig själv,jag försöker alltid att tänka att en dag kanske jag kan. Jag vill hjälpa människor, socionom.. 

Någonting jag går och tänker på varje dag jag går på Vasaplan är att en dag vill jag få bort dom därifrån. Tänk alla stackars barn,tänk alla människor, och tänk dom själva.. Men ja, man kan nästan säga att mitt mål i livet är att få bort alkolisterna från busskurerna!

När jag ändå är igång, så kan jag ta och skriva en sak som jag går och tänker på en hel del. Och det är då människor super/drogar då dom mår dåligt. Det är ju verkligen det dummaste man kan göra. Visst,nu säger jag inte att jag är värsta "perfekt" och inte har påstått att jag vill dricka för att jag mått dåligt osv. Men jag kan tänka efter, jag har levande exempel så jävla nära mig. Att dricka/droga när man mår dåligt,kanske känns bättre för stunden. Men blir det verkligen bättre sedan? Nej. Det är ju precis det,de inte blir. Det kanske man är medveten om. Men man borde iallafall kunna tänka på att det blir mycket mycket sämre. Och lär kroppen sig att ta in det dåliga då man mår dåligt, så kan det sluta hur som helst. Vill du hellre bli alkolist, än att ta tag i problemen på riktiga sätt? Vill du verkligen bli sjuk i ett beroende som kommer ge stora konsekvenser för säkert hela ditt liv, för att du stoppar i dig skit? Det är ditt val,men tänk efter iallafall. Tänk efter,vad som är värt att riskera! 

Som sagt,jag skulle kunna skriva ännu mera. Och det kommer nog mera,någon gång. Eftersom.. Det finns alltid någonting att skriva om detta. Jag skulle så gärna vilja hjälpa människor, men inte respektlösa människor som bara skiter i det man säger. Som är bestämd, och absolut "SKA TESTA". Jag är besviken.

Det var allt,just nu. Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0