Det hade kunnat vara så mycket värre!!

Jag är less på folk som deppar sönder för varje liten grej, som hela tiden ska söka en massa problems att klaga över, ALLTID ska det vara någonting. 
Nej, jag ska väl inte sitta här och klaga på det eftersom jag själv också kan klaga/deppa över små skit. Men jag håller fan inte på så dag ut och dag in. 
Ärligt, varje gång det är någonting så försöker jag tänka det hade kunnat vara så mycket värre! Och jag lovar,jag tänker inte bara så om en massa små skit, jag har tänkt så om stora grejer också.. För jag vet att det ALLTID hade kunnat vara så mycket värre. Varför slösa bort tiden på att deppa? Okej, jag säger inte nu att det är FEL att deppa över grejer. Men jag tycker att vissa grejer börjar gå för långt.

Okej tillexempel.
- Våldtäkt. Nej,jag säger inte att det kanske är VÄRLDENS enklaste grej att gå igenom. Det säger jag verkligen inte. Så missförstå mig inte! MEN det hade kunnat vara så mycket värre. Det hade kunnat hända dubbelt så många gånger.

Okej, jag kan säga såhära, jag använder mig av den där meningen för mig själv! Jag vet att folk kommer tolka mig fel. Men det får mig på något sätt att blicka frammåt. På något sätt får det mig att ta mig frammåt.
Jag är dålig på att förklara. Men jag behövde bara skriva. Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0